آموزش نرم افزار Gambit
دریافت آموزش
برای دریافت این آموزش و سایر آموزش های نرم افزار انسیس به بسته جامع آموزش انسیس مراجعه کنید
دانلود رایگان فایل
شما میتوانید تنها با یک کلید به راحتی فایل مورد نظر را دریافت کنید. 🙂
[restrict paid=”true”][purchase_link id=”9383″ text=”دانلود رایگان فایل” style=”button” color=”green”][/restrict]
درباره ی این فایل :
Gambit یک نرم افزار پیش پدازنده برای Fluent است ولی این نرم افزار از سال 2006 که فلوئنت توسط Ansys خریداری شد دیگر ابدیت نشد. در حال حاضر Ansys نرم افزار های meshing و design modeler را جایگزین Gambit کرده است ولی چون همچنان در صنعت و دانشگاه متداول است آموزش این نرم افزار را در مجموعه قرار داده ایم. رسالت اصلی گمبیت طراحی حجم ها سه بعدی و سطح های دو بعدی و سپس اجرای مش بندی بر روی آنها است. این آموزش به گونه ای طراحی شده که پس از دیدن اون بتونید هر نوع حجم را شبیه سازی و مش بندی کنیددر مرحله اول آموزش بعد از بررسی کلیات Gambit به سراغ مدل سازی سطوح به وسیله وارد کردن مختصات آنها خواهیم رفت و مدل سازی حجم ها با دانستن مختصات نقاط کلیدی اون ها رو بررسی می کنیم. در مرحله بعد مدلسازی حجم های منتظم مانند مکعب مربع یا استوانه می رویم و روش های کم کردن و اضافه کردن حجم های منتظم از یک دیگر را فرا می گیریم/دو تکنیک مهم در مدلسازی حجم ها که کار مدلسازی رو بسیار راحت می کند تغییر مبدا مختصات و انتقال اون به نقاط مختلف حجم و تفییر سیستم مختصات دهی از کارتزین به استوانه ای و کروی است. در بخش تمرکز بر روی این موضوع داریم.
تکنیکی دیگری که سرعت ما رو در مدل سازی بسیار زیاد می کنه نحوه مدل سازی جسم های متقارن هست ما در این آموزش یک قسمت رو مخصوص این کار قرار دادیم .مدور سازی سطح های دوب عدی و ساخت حجم به وسیله این روش هم تکنیک بسیار مهمی هست که سعی کردیم به واضح در قالب مثال این تکنیک هم توضیح داده بشود.در بیشتر مسائلی که در عمل با آنها مواجه هستیم سطح به صورت صاف نیستند و از یک فرمول خاص پیروی می کنند با اتصال Excel به Gambit می توانیم مجموعه از نقاط رو که از یک فرمول خاص پیروی می کند را شبیه سازی کرد.
بعد از اتمام مباحث مربوط به شبیه سازی اجسام وارد بحث مش بندی می شویم. در ابتدا مش بندی منظم را با هم بررسی می کنیم. برای محاسبات دقیق تر و عملکرد بهینه در مش بندی سعی می کنیم /در قسمت های بحرانی مثل کنج ها تعداد نقاط مش بندی را افزایش دهیم و به عبارت دیگر تعداد نقاط مش در همه جا یکسان نباشد. در انتها هم و نحوه شرایط مرزی بر روی سطوح مختلف اجسام شبیه سازی شده می پردازیم.
این آموزش به گونه ای طراحی شده است که شما نیاز به هیچ رفرنس و یا کتاب دیگری برای یادگیری Gambit نخواهید داشت.
بخش اول: آشنایی کلی با Gambit |
6:30 |
◄ آشنایی با نرم افزار Gambit | |
◄ آشنایی با منو ها و بخش های مختلف Gambit |
بخش دوم: طراحی شکل های دو بعدی با مختصات |
6:30 |
◄ نحوه ورود نقاط با استفاده از مختصات | |
◄ نحوه متصل کردن نقاط و رسم خطوط | |
◄ تغییر زاویه دید و دیدن اشکال دو بعدی از زوایای مختلف |
بخش سوم: طراحی شکل های سه بعدی با مختصات |
6:00 |
◄ نحوه کار با تغییر زاویه دید برای رسم شکل های سه بعدی | |
◄ نحوه استفاده از Label ها برای رسم شکل های پیچیده | |
◄ نحوه تبدیل لبه به سطح edge to face | |
◄ نحوه تبدیل سطح به جسم face to volume |
بخش چهارم : نحوه ساخت حجم های پیشرفته |
7:30 |
◄ نحوه ساخت حجم های استاندارد مانند کره، مکعب، استوانه و … | |
◄ نحوه تغییر سیستم مختصات و انتخاب مانند استوانه ای، کروی و کارتزین | |
◄ نحوه جابجایی مبدا مختصات ساخت حجم های در هم فرورفته | |
◄ ترکیب حجم ها (تفاضل، جمع و …) | |
◄ تغییر در نورپردازی حجم ها برای Print های خاص |
بخش پنجم: کاربرد تیک Retain در طراحی دو بعدی و سه بعدی |
8:30 |
◄ کاربرد تیک Retain در طراحی دو بعدی و سه بعدی |
بخش ششم: رسم لوله ها در Gambit |
1:30 |
◄ استفاده از سیستم های مختصاتی Local در رسم اجسام | |
◄ نحوه رسم شکل های متقارن نسبت به یک محور خاص |
بخش هفتم: رسم حجم با استفاده از طرح دو بعدی آن |
10:00 |
◄ رسم حجم با استفاده از طرح دو بعدی آن |
بخش هشتم: نحوه ارتباط Excel با Gambit برای رسم خطوط و حجم ها با فرمول خاص |
5:00 |
◄ نحوه ارتباط Excel با Gambit برای رسم خطوط و حجم ها با فرمول خاص |
بخش نهم: مش بندی |
18:30 |
◄ مش بندی منظم برروی حجم و سطوح | |
◄ نحوه مش بندی غیر منظم بر روی سطوح و حجم ها | |
◄ نحوه افزایش مش بندی در یک سطح با حجم در ناحیه خاص |
بخش ده: نحوه وارد کردن شرایط مرزی |
5:30 |
◄ نحوه وارد کردن شرایط مرزی |